Ter gelegenheid van de Warmste Week van radiozender Studio Brussel toverde de dienst Infopunt Studenten het infopunt in gebouw D voor 24 uur om in een eigen ‘glazen huis’. Met hun inzet en slapeloze nacht willen ze het doel ‘Vergeet de kinderen niet!’ steunen.
Ook andere organisaties hebben meegewerkt of gebruik gemaakt van het Glazen Huis. De hal van het D-gebouw werd ingericht als marktplaats waar vrijwilligers allerlei dingen verkochten voor hun eigen goede doel of dat van het Infopunt. Uiteindelijk hebben Bierkultuur, het SBC, de VUB-resto en andere kleine acties mee ‘Vergeet de kinderen niet!’ gesponsord.
Een nadeel voor het Infopunt was wel dat ze na die 24 uur dinsdag zelf nog tot 18u moesten werken. “Eigenlijk gaat het verrassend goed vandaag, ik heb nog maar weinig stilgezeten. Na het evenement hebben we vooral opgeruimd en daar blijf je wel van wakker. We hebben gisteren niet veel kunnen werken voor de VUB omdat we bezig waren met de verschillende activiteiten, dus iedereen kon vandaag wel terug in gang schieten”, concludeert Brigou.
Andere diensten op de VUB organiseerden ook acties ten voordele van de Warmste Week. Zo werd er eind november de Warmste Fuif georganiseerd, kon je in Jette meedoen met het Warmste Buurtfeest of kon je een tombola-ticket kopen met als prijs onder andere een lunch met de rector. Er waren veel verschillende organisaties en diensten die op de VUB iets verkochten voor hun goede doel voor de Warmste Week. Donderdagavond gaat rector Caroline Pauwels naar Wachtebeke om het volledige bedrag te onthullen.
Infopunt kwam met het idee om het D-gebouw, hun eigenste glazen huis (de voorloper van de Warmste Week, n.v.d.r.), 24 uur lang open te houden, waarbij ze elk uur een activiteit zouden organiseren. “Het idee is een beetje afgekeken van het BSG shop die elk jaar hun shop 24 uur openhouden”, zegt Nina Brigou van Infopunt. “Het is wel uitdagender geweest dan we verwacht hadden, maar heel het team was zeer enthousiast.” Ze hebben het goede doel ‘Vergeet de kinderen niet!’ gekozen, na een interne stemming. Dit doel organiseert activiteiten zoals zomerkampen of uitstappen naar de dierentuin voor kansarme en dakloze kinderen. Daarmee willen ze het kinderrecht op vrije tijd verdedigen. Nina Brigou: “We vonden ook dat de naam van het doel bij ons paste, omdat we zelf altijd zeggen: ‘Vergeet de studenten niet!’” Bij de laatste telling had het evenement al 3178,74 euro opgebracht. Voor de uiteindelijke en totale opbrengst van de acties is het wachten tot de bekendmaking door Caroline Pauwels op 21 december.
0 Comment